Kritéria a požadavky pro přijímací řízení a způsob hodnocení jejich splnění na školní rok 2023/2024
Hodnocení předchozího vzdělávání – max. 50 bodů
- za 0,1 bude odečten 1 bod, (tj. průměr 1,0 =50 bodů, 1,1 = 49 b, 1,2 = 48 b, atd.)
- za jednu dostatečnou bude odečteno 15 bodů, za dvě 25 bodů, za tři a více 50 bodů
- za nedostatečnou bude odečteno 100 bodů
- za sníženou známku z chování bude odečteno 50 bodů
Přihlíží se k prospěchu na vysvědčení v posledních dvou ročnících před ukončením školní docházky.
Vzhledem k odlišnosti učebních plánů jednotlivých ZŠ bude přihlédnuto pouze k výsledkům v těchto předmětech: ČJ, oba cizí jazyky, D, OV, Z, PŘ, CH, F, M.
Jednotná zkouška
- z matematiky – max. 50 bodů (minimální počet bodů pro přijetí – 10 bodů)
- z českého jazyka – max. 50 bodů (minimální počet bodů pro přijetí – 10 bodů)
Další skutečnosti, které osvědčují vhodné schopnosti, vědomosti a zájmy uchazeče
- za umístění na 1. – 3. místě v okresních, krajských, celostátních a mezinárodních soutěžích typu A (předmětové soutěže) akreditovaných MŠMT – max. 10 bodů, nutno doložit (1 umístění – 5 bodů, 2 a více umístění – 10 bodů)
Celkové hodnocení:
- součet bodů = výsledky jednotlivých testů (ČJ a M) max. 100 bodů + hodnocení předchozího vzdělání max. 50 bodů + znalostní postupové soutěže max. 10 bodů, celkem může uchazeč získat 160 bodů
- pokud uchazeč dosáhne v celkovém bodovém hodnocení méně než 50 bodů, nevyhověl podmínkám přijímacího řízení a nebude ke vzdělávání přijat
- v případě rovnosti bodů jsou další kritéria pro přijetí následující:
- 1. vyšší součet bodů z testů (M + ČJ)
- 2. lepší prospěch ze ZŠ z předmětů ČJ, M, cizí jazyky (průměr)
Při přijímání cizinců bude škola postupovat podle § 20, zákona č. 561/2004 Sb. (školský zákon) a vyhl. č. 353/2016 Sb., o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání a současně opatřením obecné povahy č. j. MSMT-29772/2022-1 o úpravě podmínek pro přijímací řízení ke vzdělávání ve středních a vyšších odborných školách pro školní rok 2023/2024 pro cizince podle § 1 odst. 1 zákona č. 67/2022 Sb.