Kritéria přijímacího řízení pro školní rok 2020/2021 Ředitelka školy, jehož činnost vykonává Gymnázium Rožnov pod Radhoštěm, stanovuje v souladu s §60 odst. 1 až 5, §60a – 60g a §61 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů (zákon č. 178/2016Sb.) a v souladu s vyhláškou č. 353/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti o organizaci přijímacího řízení ke vzdělávání ve středních školách, tato kritéria přijímacího řízení: A. Přijímání do prvního ročníku vzdělávání ve střední škole oboru vzdělávání 79-41-K/41 Gymnázium (čtyřleté studium) V přijímacím řízení v oborech vzdělání s maturitní zkouškou se koná jednotná přijímací zkouška z českého jazyka a literatury a z matematiky. Testy jednotné zkoušky jsou zpracovány v rozsahu učiva Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a jednotně zadávány a vyhodnocovány společností Cermat. Celkové pořadí žáků bude dáno součtem hodnocení ze tří částí: a) Písemné testy z předmětů maximální počet bodů Český jazyk a literatura 50 bodů Matematika a její aplikace 50 bodů (max. počet dosažených bodů za oba testy je tedy 100 bodů) b) Hodnocení vysvědčení ze ZŠ max. počet bodů – 30 Hodnotí se průměrný prospěch z vysvědčení za 2. pololetí 8. třídy a 1. pololetí 9. třídy. Výsledný prospěch se vypočítá jako aritmetický průměr z průměrného prospěchu na daných dvou vysvědčeních (zaokrouhlení na setiny dle pravidel zaokrouhlování). Body z tohoto aritmetického průměru jsou přiděleny následovně: 1,00 – 1,04 30 bodů 1,05 – 1,08 29 b. 1,09 – 1,12 28 b. ……. 2,17 – 2,20 1 b. 2,21 a více 0 b. c) Umístění v soutěžích a olympiádách max. počet bodů – 15 Hodnotí se pouze umístění v okresních a vyšších kolech soutěží typu A (MŠMT jako jediný vyhlašovatel) kategorie „Předmětové soutěže“, které proběhly ve školním roce 2018/2019 a 2019/2020 do doby přijímacích zkoušek a které jsou do tohoto data doloženy. Za umístění v daných soutěžích se body udělí takto: okresní kola soutěží: 1. místo – 5 bodů, 2. místo – 4 body, 3. místo – 3 body, 4. místo – 2 body, 5. místo – 1 bod krajská a vyšší kola soutěží: 1. místo – 10 bodů, 2. místo – 8 bodů, 3. místo – 6 bodů, 4. místo – 4 body, 5. místo – 2 body, 6. místo – 1 bod Body za jednotlivá umístění se sčítají (maximální součet je omezen na 15 bodů). Žáci budou přijati v sestupném pořadí dle bodového zisku, který vznikne součtem bodů a), b), c). V případě rovnosti bodového zisku bude pořadí určeno dle dalších kritérii v tomto pořadí: průměrný prospěch za první pololetí devátého ročníku bodový zisk ze zkoušky z matematiky bodový zisk ze zkoušky z českého jazyka vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů jednotných testů z matematiky za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů jednotných testů z českého jazyka a literatury za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy Předpokládaný počet přijatých uchazečů 56. B. Přijímání do prvního ročníku nižšího stupně osmiletého gymnázia oboru vzdělávání 79-41-K/81 Gymnázium V přijímacím řízení v oborech vzdělání s maturitní zkouškou se koná jednotná přijímací zkouška z českého jazyka a literatury a z matematiky. Testy jednotné zkoušky jsou zpracovány v rozsahu učiva stanoveného pro první stupeň základní školy a jednotně zadávány a vyhodnocovány společností Cermat. Celkové pořadí žáků bude dáno součtem hodnocení ze dvou částí: a) Písemné testy z předmětů maximální počet bodů Český jazyk a literatura 50 bodů Matematika a její aplikace 50 bodů (maximální počet dosažených bodů za oba testy je 100 bodů) b) Hodnocení vysvědčení ze ZŠ max. počet bodů – 30 Hodnotí se vysvědčení za první pololetí pátého ročníku a za druhé pololetí čtvrtého ročníku, a to tak, že se sečtou známky z českého jazyka, matematiky a cizího jazyka v obou pololetích a podle součtu se přidělí body následovně: součet známek 6 30 bodů 7 28 8 26 9 24 10 22 ………… 20 2 21 a více 0 Žáci budou přijati v sestupném pořadí dle bodového zisku, který vznikne součtem bodů a), b). V případě rovnosti bodového zisku bude pořadí určeno dle dalších kritérii v tomto pořadí: průměrný prospěch za první pololetí pátého ročníku ze všech předmětů průměrný prospěch za druhé pololetí čtvrtého ročníku ze všech předmětů větší bodový zisk z testu z matematiky větší bodový zisk z testu z českého jazyka vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů v jednotném testu z matematiky za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů v jednotném testu z českého jazyka za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl počtu bodů v jednotném testu z matematiky za úlohy ověřující dovednost aplikovat vědomosti při řešení nestandartních úloh z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů z českého jazyka za úlohy ověřující znalost pravidel českého pravopisu z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy Předpokládaný počet přijatých uchazečů 28. C. Osobám, které získaly předchozí vzdělání v zahraniční škole, se při přijímacím řízení ke vzdělávání ve středních školách promíjí písemný test z českého jazyka na základě písemné žádosti zákonného zástupce podané s přihláškou ke studiu ředitelce školy. Znalost českého jazyka, která je nezbytná pro vzdělávání v daném oboru, ověří škola rozhovorem. O pořadí uchazeče se rozhodne na základě výsledku testu z matematiky. Uchazeč bude zařazen v rámci celkového pořadí uchazečů na takové místo, které odpovídá jeho umístění v testu z matematiky. Uchazeči se speciálními vzdělávacími potřebami se upravuje přijímací řízení na základě doporučení školského poradenského zařízení. Doporučení se předkládá s písemnou žádostí zákonného zástupce společně s přihláškou ke studiu ředitelce školy Rožnov pod Radhoštěm 29. 1. 2020 RNDr. Alena Gallová, ředitelka školy