Přijímací zkoušky – rozsah požadavků
A. Jednotné přijímací zkoušky
a/ Jednotná přijímací zkouška z matematiky (čtyřleté studium, šestileté studium)
Specifikace požadavků pro jednotné testy z matematiky ke stažení zde
b/ Jednotná přijímací zkouška z českého jazyka (čtyřleté studium, šestileté studium)
Specifikace požadavků pro jednotné testy z českého jazyka ke stažení zde
c/ Chyby při vyplňování záznamových archů
Vzorový Záznamový arch Cermatu ke stažení zde
B. Školní přijímací zkouška
a/ Školní přijímací zkouška – psychologický test (čtyřleté studium)
- Standardizované psychodiagnostické vyšetření
- Měří obecnou inteligenci
b/ Školní přijímací zkouška z anglického jazyka (šestileté studium)
Jazykové prostředky
- stavba věty, druhy vět (tvorba otázek a záporu)
- slovesné časy – přítomný prostý a průběhový, minulý prostý a průběhový, předpřítomný, budoucí,
- modální slovesa, slovesné vazby
- stavba věty, druhy vět dle postoje mluvčího (tvorba otázek a záporu)
- člen určitý a neurčitý
- počitatelná a nepočitatelná podstatná jména
- stupňování přídavných jmen, pořadí rozvíjejících přídavných jmen
- zájmena (osobní, přivlastňovací, ukazovací, tázací, vztažná, neurčitá a jejich složeniny)
- číslovky (základní, řadové),
- tvoření a stupňování příslovcí,
- předložky, spojovací výrazy
- pravopis, psaní malých a velkých písmen, pravidla interpunkce
Čtení s porozuměním
- žák porozumí obsahu textu týkajícího se každodenních témat (např. vybere, přiřadí, doplní informace znázorňující obsah daného textu)
- žák odvodí z kontextu význam neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu
- žák porozumí běžným označením a nápisům na veřejných místech, které se týkají např. orientace, upozornění, varování, zákazu, časových údajů
Psaní
- žák napíše jednoduché texty týkající se jeho samotného, rodiny, školy, volného času a dalších osvojovaných témat
- žák sestaví/napíše krátký jednoduchý popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb, způsobu života a minulých událostí za použití vět propojených např. spojkami a, ale, nebo, protože a příslovci nejdříve, potom, nakonec
- žák napíše jednoduchý text (např. dopis, e-mail, vzkaz) vyjadřující např. poděkování, pozvání, prosbu nebo omluvu za použití jednoduchých vět
- žák napíše jednoduchý příběh jako sled jednotlivých událostí za použití vět řazených za sebou nebo propojených např. spojkami a, ale, nebo, protože a příslovci nejdříve, potom, nakonec
- žák popíše událost za použití vět řazených za sebou nebo propojených např. spojkami a, ale, nebo, protože a příslovci nejdříve, potom, nakonec
- žák popíše své plány za použití vět řazených za sebou nebo propojených např. spojkami a, ale, nebo, protože a příslovci nejdříve, potom, nakonec