Stanovení celkového pořadí uchazečů o studium na GFPVM Stanovení celkového pořadí bude dáno součtem dosažených bodů ve dvou centrálně zadávaných jednotných didaktických testech a bodů získaných za výsledky ve vzdělávání na základní škole. kritérium maximum bodů test z Českého jazyka a literatury 50 test z Matematiky a jejích aplikací 50 výsledky vzdělávání ze ZŠ * 40 (30 za prospěch ze ZŠ, 10 za umístění v soutěžích) celkem 140 * Výsledky vzdělávání ze ZŠ a) body za studijní prospěch z profilových předmětů (suma hodnot známek z profilových předmětů určuje počet bodů – suma 6 odpovídá 15 bodům, suma 7 odpovídá 14 bodům, ...) – maximálně 30 bodů studijní cyklus profilové předměty období maximum bodů šestiletý Čj, Cizí jazyk, D, M, Př, F 2. pololetí školního roku 2016/2017 (zpravidla 6. třída) 15 1. pololetí školního roku 2017/2018 (zpravidla 7. třída) 15 čtyřletý Čj, Cizí jazyk, D, M, Př, F 2. pololetí školního roku 2016/2017 (zpravidla 8. třída) 15 1. pololetí školního roku 2017/2018 (zpravidla 9. třída) 15 b) body za umístění v okresních a vyšších kolech soutěží ve školním roce 2016/2017 a 2017/2018 konaných do 20. 4. 2018. Součet bodů za umístění v soutěžích může činit maximálně 10 bodů. krajská a vyšší kola soutěží: 1. místo – 3 body, 2. místo – 2,5 bodu, 3. místo – 2 body okresní kola soutěží: 1. místo – 1,5 bodu, 2. místo – 1 bod, 3. místo – 0,5 bodu Při stejném hodnocení uchazečů bude o pořadí rozhodovat: lepší výsledek didaktických testů v pořadí ČJL, MA lepší studijní prospěch na ZŠ v 1. pololetí 7. třídy u šestiletého studijního cyklu a 1. pololetí 9. třídy u čtyřletého studijního cyklu vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů jednotných testů z ČJL za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů jednotných testů z MA za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy jednotných testů z ČJL ověřující porozumění textu z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy jednotných testů z MA ověřující osvojení znalostí a dovedností v oblasti čísel, operací a proměnné (9. ročník) z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy z ČJL ověřující znalost pravidel českého pravopisu z maximálně dosažitelné počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl počtu bodů za úlohy z MA ověřující dovednost aplikovat vědomosti při řešení nestandardních úloh a problémů z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy z ČJL ověřující vědomosti a dovednosti z oblasti morfologie, syntaxe, slovotvorby, lexikologie a sémantiky z maximálně dosažitelné počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl počtu bodů za úlohy z MA ověřující osvojení znalostí v oblasti závislostí a vztahů, osvojení dovedností číst a třídit informace a pracovat s daty z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy z ČJL ověřující vědomosti a dovednosti z oblasti literární, komunikační a slohové výchovy z maximálně dosažitelné počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl počtu bodů za úlohy z MA ověřující osvojení znalostí a dovedností v oblasti geometrie v rovině a prostoru z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy