Stanovení celkového pořadí uchazečů o studium na GFPVM Stanovení celkového pořadí bude dáno součtem dosažených bodů ve dvou centrálně zadávaných jednotných didaktických testech a bodů získaných za výsledky ve vzdělávání na základní škole. kritérium maximum bodů test z Českého jazyka a literatury 50 test z Matematiky a jejích aplikací 50 výsledky vzdělávání ze ZŠ * 40 (30 za prospěch ze ZŠ, 10 za soutěže MŠMT) celkem 140 * Výsledky vzdělávání ze ZŠ a) body za průměrný studijní prospěch z profilových předmětů – maximálně 30 bodů studijní cyklus profilové předměty období maximum bodů šestiletý Čj, Cizí jazyk, D, M, Př, F 2. pololetí školního roku 2015/2016 (zpravidla 6. třída) 15 1. pololetí školního roku 2016/2017 (zpravidla 7. třída) 15 čtyřletý Čj, Cizí jazyk, D, M, Př, F 2. pololetí školního roku 2015/2016 (zpravidla 8. třída) 15 1. pololetí školního roku 2016/2017 (zpravidla 9. třída) 15 b) body za umístění v okresních a vyšších kolech soutěží organizovaných MŠMT ve školním roce 2015/2016 a 2016/2017 konaných do 20. 4. 2017. Součet bodů za umístění v soutěžích může činit maximálně 10 bodů. krajská a vyšší kola soutěží: 1. místo – 3 body, 2. místo – 2,5 bodu, 3. místo – 2 body okresní kola soutěží: 1. místo – 1,5 bodu, 2. místo – 1 bod, 3. místo – 0,5 bodu Při stejném hodnocení uchazečů bude o pořadí rozhodovat: lepší výsledek didaktických testů v pořadí ČJL, MA lepší studijní prospěch na ZŠ v 1. pololetí 7. třídy u šestiletého studijního cyklu a 1. pololetí 9. třídy u čtyřletého studijního cyklu vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů jednotných testů z ČJL za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů jednotných testů z MA za otevřené úlohy z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy jednotných testů z ČJL ověřující porozumění textu z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy jednotných testů z MA ověřující osvojení znalostí a dovedností v oblasti čísel, operací a proměnné (9. ročník) z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy z ČJL ověřující znalost pravidel českého pravopisu z maximálně dosažitelné počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl počtu bodů za úlohy z MA ověřující dovednost aplikovat vědomosti při řešení nestandardních úloh a problémů z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy z ČJL ověřující vědomosti a dovednosti z oblasti morfologie, syntaxe, slovotvorby, lexikologie a sémantiky z maximálně dosažitelné počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl počtu bodů za úlohy z MA ověřující osvojení znalostí v oblasti závislostí a vztahů, osvojení dovedností číst a třídit informace a pracovat s daty z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl dosaženého počtu bodů za úlohy z ČJL ověřující vědomosti a dovednosti z oblasti literární, komunikační a slohové výchovy z maximálně dosažitelné počtu bodů za tyto úlohy vyšší procentuální podíl počtu bodů za úlohy z MA ověřující osvojení znalostí a dovedností v oblasti geometrie v rovině a prostoru z maximálně dosažitelného počtu bodů za tyto úlohy Podle výsledků dosažených jednotlivými uchazeči při přijímacím řízení stanoví ředitel školy jejich pořadí a zveřejní seznam přijatých uchazečů včetně údajů o dosažené úspěšnosti v jednotlivých částech přijímacího řízení prvního a posledního přijatého uchazeče nejdříve 28. dubna 2017. Do 1. ročníku nižšího stupně šestiletého gymnázia nelze přijmout uchazeče, který v daném školním roce navštěvoval vyšší než sedmý ročník základní školy a současně v minulých školních letech úspěšně sedmý ročník základní školy ukončil.