Gymnázium Teplice
Hlavní menu
TOPlist
Uchazečům o studium
Kritéria pro přijetí ke studiu - osmileté studium
04.10.2016 10:32:00
Kritéria pro přijetí ke studiu - osmileté studium

Přijímací řízení - kritéria pro přijetí k osmiletému studiu (obor 79-41-K/81)

Tato kritéria jsou stanovena a zveřejněna dle zákona č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání ve znění pozdějších předpisů a dále dle Vyhlášky č. 353/2016 Sb. o přijímacím řízení ke střednímu vzdělávání a dle Vyhlášky č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.

Pro přijetí žáka na Gymnázium Teplice stanovuji tato kritéria:

1. Uchazeč se musí účastnit přijímacích zkoušek v termínu stanoveném ředitelem školy. Přitom uchazeč musí respektovat všechna stanovená pravidla a pokyny pedagogických pracovníků řídících zkoušky tak, aby byla dodržena jejich regulérnost.

2. Uchazeč musí získat v přijímacím řízení dostatečný počet bodů. To je takový počet, který zařadí uchazeče na místo stanovené pro přijetí. Počet přijímaných přitom stanovuje ředitel a zveřejňuje ho předem. V roce 2017 to je nejvýše 30 žáků do primy.

3. Body, které může uchazeč v přijímacím řízení získat, se počítají takto:

Body za výsledky v posledním navštěvovaném ročníku školní docházky se počítají dle vzorce:

50 - 25*průměr - 5*známka z M - 5*známka z Čj

Tj. od základu 50 bodů se odečte pětadvacetinásobek průměru známek na posledním vysvědčení, dále se odečte pětinásobná hodnota známky z matematiky a známky z mateřského jazyka. (Žák, který má samé jedničky, tak dosáhne 15 bodů.)

Vyjde-li ve výše uvedeném vzorci záporná hodnota, počítá se nula.

Body za dva testy tvořící přijímací zkoušku mohou dosáhnout nejvyšší hodnoty 100 (2x50 bodů).

Celkový počet bodů je tedy součtem bodů za výsledky na ZŠ a bodů za přijímací testy. Na základě tohoto celkového součtu se vytvoří pořadí uchazečů.

4. V případě, že kolem posledního místa stanoveného pro přijetí je více uchazečů se stejným počtem bodů, může ředitel rozhodnout o přijetí odlišného počtu uchazečů, než bylo předem určeno tak, aby mezi posledním přijímaným a prvním nepřijímaným byl vždy bodový rozdíl.

5. Uchazeči cizinci mohou při zkoušce používat slovník, případně mohou být (pokud o to požádají) zproštěni povinnosti skládat test z českého jazyka. V takovém případě se jim do celkového bodového hodnocení započítá z českého jazyka průměrný výsledek všech uchazečů.

6. Uchazeči se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní mohou před přijímacími zkouškami doložit zprávu školského poradenského zařízení a požádat o její zohlednění v přijímacím řízení. Ředitel rozhodne o způsobu realizace případných podpůrných opatření či přijetí mimořádně nadaného žáka individuálně s ohledem na možnosti školy.

7. Ředitel při rozhodování o přijetí přihlíží i k dalším skutečnostem, které osvědčují vhodné schopnosti, vědomosti a zájmy uchazeče.

8. Uchazeč přijatý dle výše uvedených kritérií se může stát žákem Gymnázia Teplice po odevzdání zápisového lístku a doložení úspěšného ukončení 5. ročníku základní školy.

 

Zdeněk Bergman, ředitel školy

V Teplicích 31. ledna 2017


Rámcový obsah přijímacích zkoušek

Matematika - podrobná specifikace požadavků je zde.

Testy zahrnují pouze učivo vymezené jednotlivými platnými vzdělávacími programy pro druhý stupeň základní školy.
U testu pro osmileté gymnázium se jedná o učivo, které by mělo být probráno do konce prvního pololetí 5. třídy.

V úlohách jde především o dobré porozumění základním pojmům. U víceletých gymnázií o provádění základních početních operací s přirozenými čísly a jejich praktické využití a zvládnutí základů geometrie, hlavními tématy jsou Přirozená čísla, Zlomky, Obrazce, Převody jednotek a Tělesa.

Český jazyk - podrobná specifikace požadavků je zde.

Testy zahrnují pouze učivo vymezené jednotlivými platnými vzdělávacími programy pro druhý stupeň základní školy.
U testu pro osmileté gymnázium se jedná o učivo, které by mělo být probráno do konce prvního pololetí 5. třídy.

Kromě pravopisu, tvarosloví a základních znalostí skladby úlohy testují především praktické jazykové dovednosti – čtení s porozuměním, základní schopnosti a znalosti stylistické a dovednost prakticky je uplatnit v takových slovních situacích, které jsou součástí běžného života, test zohledňuje i běžnou komunikaci. Menší podíl tvoří slohové úlohy zaměřené na základní pravidla, kterými se běžné styly vyznačují, zejména na schopnost tato pravidla prakticky uplatnit. Literatura se v testech objeví jen na úrovni práce s textem.