Pro přijetí žáka na Gymnázium Teplice stanovuji tato kritéria:
1. Uchazeč se musí účastnit přijímacích zkoušek v termínu stanoveném ředitelem školy. Přitom uchazeč musí respektovat všechna stanovená pravidla a pokyny pedagogických pracovníků řídících zkoušky tak, aby byla dodržena jejich regulérnost.
2. Uchazeč musí získat v přijímacím řízení dostatečný počet bodů. To je takový počet, který zařadí uchazeče na místo stanovené pro přijetí. Počet přijímaných přitom stanovuje ředitel a zveřejňuje ho předem. V roce 2017 to je nejvýše 150 žáků do kvint (1. ročníku).
3. Body, které může uchazeč v přijímacím řízení získat, se počítají takto:
Body za výsledky v prvním pololetí 9. ročníku školní docházky se počítají dle vzorce:
100 - 50*průměr - 10*známka z M - 10*známka z Čj
Tj. od základu 100 bodů se odečte padesátinásobek průměru známek na posledním vysvědčení, dále se odečte desetinásobná hodnota známky z matematiky a známky z mateřského jazyka. (Žák, který má samé jedničky, tak dosáhne 30 bodů.)
Vyjde-li ve výše uvedeném vzorci záporná hodnota, počítá se nula.
Body za dva testy tvořící přijímací zkoušku mohou dosáhnout nejvyšší hodnoty 100 (2x50 bodů).
Dále se připočítávají body za umístění na 1. – 3. místě v okresním (resp. krajském, pokud se okresní nekoná) kole oficiálních vědomostních soutěží. Za 1. místo 15 bodů, za 2. 13 bodů a za 3. 11 bodů. Započítat se mohou nejvýše dvě soutěže.
Celkový počet bodů je tedy součtem bodů za výsledky na ZŠ, bodů za soutěže a bodů za přijímací testy. Na základě tohoto celkového součtu se vytvoří pořadí uchazečů.
4. V případě, že kolem posledního místa stanoveného pro přijetí je více uchazečů se stejným počtem bodů, může ředitel rozhodnout o přijetí odlišného počtu uchazečů, než bylo předem určeno tak, aby mezi posledním přijímaným a prvním nepřijímaným byl vždy bodový rozdíl.
5. Uchazeči cizinci mohou při zkoušce používat slovník, případně mohou být (pokud o to požádají) zproštěni povinnosti skládat test z českého jazyka. V takovém případě se jim do celkového bodového hodnocení započítá z českého jazyka průměrný výsledek dosažený všemi uchazeči.
6. Uchazeči se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci mimořádně nadaní mohou před přijímacími zkouškami doložit zprávu školského poradenského zařízení a požádat o její zohlednění v přijímacím řízení. Ředitel rozhodne o způsobu realizace případných podpůrných opatření či přijetí mimořádně nadaného žáka individuálně s ohledem na možnosti školy.
7. Ředitel při rozhodování o přijetí přihlíží i k dalším skutečnostem, které osvědčují vhodné schopnosti, vědomosti a zájmy uchazeče.
8. Uchazeč přijatý dle výše uvedených kritérií se může stát žákem Gymnázia Teplice po odevzdání zápisového lístku a doložení splnění povinné školní docházky nebo úspěšně ukončeného základního vzdělávání.
Zdeněk Bergman, ředitel školy
V Teplicích 31. ledna 2017
Rámcový obsah přijímacích zkoušek
Matematika - podrobná specifikace požadavků je zde.
Testy zahrnují pouze učivo vymezené jednotlivými platnými vzdělávacími programy pro druhý stupeň základní školy.
U testu pro osmileté gymnázium se jedná o učivo, které by mělo být probráno do konce prvního pololetí 5. třídy. U testu pro čtyřleté střední školy se jedná o učivo, které by mělo být probráno do konce prvního pololetí 9. třídy.
V úlohách jde o osvojení poznatků v míře, která umožní chápání vyšší matematiky – zvládnutí základů aritmetiky, algebry a geometrie a řešení některých výpočtových geometrických úloh, tématy úloh budou zejména Výrazy, Dělitelnost, Poměry, Procenta, Rovnice, Geometrie v rovině, Tělesa a Zobrazení.
Český jazyk - podrobná specifikace požadavků je zde.
Testy zahrnují pouze učivo vymezené jednotlivými platnými vzdělávacími programy pro druhý stupeň základní školy.
U testu pro čtyřleté střední školy se jedná o učivo, které by mělo být probráno do konce prvního pololetí 9. třídy.
Kromě pravopisu, tvarosloví a základních znalostí skladby úlohy testují především praktické jazykové dovednosti – čtení s porozuměním, základní schopnosti a znalosti stylistické a dovednost prakticky je uplatnit v takových slovních situacích, které jsou součástí běžného života, test zohledňuje i běžnou komunikaci. Menší podíl tvoří slohové úlohy zaměřené na základní pravidla, kterými se běžné styly vyznačují, zejména na schopnost tato pravidla prakticky uplatnit. Literatura se v testech objeví jen na úrovni práce s textem.